thetwomushrooms

Alla inlägg under november 2012

Av Angy & Isse - 11 november 2012 09:22

Såg på Så mycket bättre igår,det var Miss Lis(Linda Karlssons) dag.Hon berättade att nästan varje dag når hon såg sig själv i spegeln så hatade hon sig själv och att hon fick jobba med sin självkänsla varje dag.Då började jag tänka på allt man läser i de där "tjej" tidningarna,att man ska vara nöjd med sig själv,träna upp sitt självförtroende och var sig själv.Men hur lätt är det alla gånger?Och hur är jag mig själv?Vem är jag liksom?Någonstans långt inne finns säkert den "riktiga" jag.Det är bara det,hur hittar jag den?Och hur ska jag veta när jag är mig själv eller inte?Okej,nu känns det som jag har skrivit väldigt mycket frågor.Men jag tror att alla nån gång har funderat på detta För man kan säkert var jätte glad utåt sett,men vem vet vad jag egentligen tänker?Det vet bara jag!Men dettta är nog en sak som jag kommer fundera på länge innan jag kommer på ett vettigt svar,liksom vem är jag är egentligen?

Ibland känns det som alla vill att man är olika personer.Kompisen vill att man sa lyssna och vara förstående,lärarn vill att man ska vara duktig och lyssna hela tiden,m.m.Jaa,ibland känns det som att man har byggt upp massa olika personligheter.

Det var nog allt från mig nu.Jag vill bara tipsa om en väldigt bra låt,Har du hört om en tjej med Magnus Uggla(I heard of a girl med Miss Li)


ISSE

Av Angy & Isse - 7 november 2012 16:04

Hej!

Jag sitter just nu och lyssnar på Hall of fame med The Script.Det är nog en av de bästa låtarna jag hört på länge.Jag vet inte varför jag tycker det,men det finns vissa låtar som man hört som bara fastnar.Såna låtar som man kan lyssna på hur många gånger som helst,och lyssna på varenda ord."You can be the brave,you can be the best".....


Varför ska det vara så himla mörkt på hösten?Visst är det lite mysigt ibland att krypa ner i soffan med en filt,massa värme ljus runt om medan det är mörkt utt,men ändå...Jag tycker att det känns så deppigt när regnet öser ner och det är kolsvart ute,vad gör man liksom?

Och jag kan erkänna att jag är lite mörkrädd.Fast egentligen är det inte mörkret som skrämmer mig.Jag är nog mer rädd för vad som finns i mörkret som man inte ser.Vem vet vad som finns därute...Fast mörkret är också en bra inspirations källa ,det är så lätt att komma på nåt som finns där i mörkret och sen spinna vidare på det och till slut blir det en berättelse eller kanske en teckning.

Isse  

Angy & Isse


Vi är två tjejer som bloggar om helt olika saker! Angy bloggar mest om Anime, Cosplay & Spel! Isse bloggar om HP, vardagen och lite vad hon vill! Kolla runt lite och se om det inte finns något du gillar. c:

Angy & Isse

Got a question ya punk?

136 besvarade frågor

Omröstning!

Yooo! Borde vi blogga mer??
 Hell yeah
 Hell no

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Muspekare typ

Angel Wing Heart

Skapa flashcards