thetwomushrooms

Alla inlägg under april 2013

Av Angy & Isse - 30 april 2013 21:03

Jag har ju köptett spel jag viljat spela länge som 

heter Alice: Madness Returns men nu visar det sig

typ att min 7 år gammla dator inte kan klara av det.

Slutsats: Kan inte spela ;_;

Det verkar super bra så jag är super ledsen & Sur! 

Så nu ska jag kolla om jag kan fjäska mig till en

ny av pappa (Kommer inte funka).

DEPRIMERAD! JAG KAN INTE SPELA DET FUCKING SPELET! !%&!)"€(/)(=!"(/&!")(

;_; Här får ni bilder så att jag blir lite gladare igen (Blir glad av att se på fina Anime bilder)

 

               

 

Angy


Av Angy & Isse - 29 april 2013 18:49

Hai! ^^

Här får ni några bilder och en video.

Jag ber även om ursäkt för dålig update men

jag har ju även ett liv utanför bloggen och jag 

har varit upptagen :/ men nu är jag tillbaka!

     

Miku Hatsune med låten Stargazer! ;D

 

Angy

Av Angy & Isse - 27 april 2013 17:14

Ifall ni vill veta så har jag köpt lite Anime kläder/accessoarer

som borde komma om typ 2-3 veckor? L Ä N G T A R ! ! !

Vill ni ha bilder på vad jag köpt? Sure thing!

  Jäklar vad liten bilden blev då ... klicka HÄR istället för att få en bättre bild! ;)

  

Om ni undrar vad detta är så kolla noga på bilden

under texten här! :D

 

Dom öronen kommer jag ha i skolan typ hela tiden! Så KAWAII! ^^

Jag kanske ska köpa antingen en Lolita klänningen eller en Lolita Wig också men jag har

inte bestämt mig, blir troligen en klänning eller inget alls. 

Öronen har jag köpt på Light in the Box (klicka på namnet för att komma dit)

Och en till sak, genom att jag har skrivit upp många användbara japanska ord/fraser

och lyssnar/tittar på Anime gör att jag förstår en del av vad dom säger, bara lite då men endå ^o^

 

Angy

Av Angy & Isse - 25 april 2013 18:45

Nu har precis börjat använda en sida som är

ungefär som Swefilmer fast här har dom bara Anime!

Jag har alltid älskat hur Anime sett ut men faktiskt 

aldrig sett någon D:

Men nu tänkte jag börja se på Chobits & den är bättre

än mina vildaste förväntningar! 


Så jag tänkte visa er lite bilder på en

av huvudpersonerna, nämligen Chii! :D

Här har ni vad sidan sa om serien:

 

In the future, personal computers have developed into "Persocoms", mobile computers that look like human beings. Hideki Motosuwa, a prep school student, desperately wants to buy a Persocon but cannot afford to. One day he finds a Persocom that has been thrown away and decides to keep it. When he turns on the Persocom, all she can say is "Chi" so he decides to name her that. After a while it starts to become apparent that Chi is more than an average Persocom. Having much better performance, it seems that Chi might be a "Chobit", a type of advanced Persocom rumored to have independent thought.


Ledsen att den är på Engelska men jag är för lat för att

översätta den! ^o^

Imorn kanske jag ska vara med Isse och i sånna fall lovar

jag att ger er en länk till sidan! 

Lite bilder på Chii!

                 


Angy

Av Angy & Isse - 24 april 2013 16:00

Tänkte ge er exempel på saker jag skulle göra

som normala (Vad är normalt egentligen? O.o )

inte skulle göra!

 

1. Det är folk ivägen så du kan inte öppna dörren

Normala: Ursäkta mig. Jag: Slänger upp dörren på dom som är ivägen

 

2. Om någon sagt att dom hör min musik (inte hänt men detta är vad jag skulle göra)

Normala: Oj, jag sänker lite. Jag: Jag hör den också

 

3. När folk märker att du inte lyssnar på vad dom säger

Normala: Jodå, jag lyssnar. Jag: Helt ärligt talat så lyssnar jag inte & antagligen bryr jag mig inte heller

 

4. när man är hos någon första gången

Normala: Vilket fint hus du har. Jag: Vad är ditt Wi-Fi lösenord?

 

5. Om någon tyker du lyssnar på konstig musik

Normala: Jag tycker den är okej. Jag: Jag skiter fullständigt & totalt i vad du tycker, okej?

 

6. När någon tycker du är störd

Normala: Nej! Det är jag inte! Jag: Jag vet, jag är en Tom Boy, var det något annat du ville säga?

 

7. När folk undrar vad du gör på datorn

Normala: Facebook, Instagram, Twitter & bloggar om vad jag åt idag & lägger upp hundra ego-pics.

Jag: Jag räddar liv, bekämpar ondska & dödar fiender. Samtidigt som jag har ett random samtal på skype med mina närmsta vänner och chattar med minst 4 andra om olika spel. 

 

                       

 

Angy

Av Angy & Isse - 24 april 2013 14:08

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta nu...

Ni vet den sidan på facebook som jag skrev om i mitt förra inlägg?

Det verkar som om dom har blockat mig eller någonting! Jag kan läsa vad de skriver man jag kan inte kommentera eller något. Förut så skrev jag det här på deras sida: "Jag har inte riktigt fattat vad som är meningen med den här sidan, är ni emot rasism eller försöker ni skapa det?! Någon som har ett bra svar?!" Det gör mig så sjukt irriterad att de tar bort min kommentar. De är vuxna människor som inte tål en 14-årings åsikter. Jag ville verkligen ha ett svar på den frågan men det verkar som om vissa vuxna verkligen är helt dumma i huvudet! 

 

 

 

Isse.

Av Angy & Isse - 24 april 2013 12:03

Jag råkade hitta en sida på facebook som hette Rör inte våra skandinaviska traditoner. ( Jag tror att den hette det.)

Jag blir så irriterad.Varför?

Jo, för på den sidan så skriver dem att det är invandrarnas fel att vi inte har skolavslutning i kyrkan m.m

Och liksom, varför skulle det vara deras fel?Sen börjar de tjata om religon och grejer. Jag själv är inte troende men jag tycker inte att det är fel om andra vill tro på någon gud. Och de flesta i min skola vill antagligen inte ha skolavslutning i kyrkan, men självklart lyssnar de vuxna inte på oss.

Så nu funderar jag på att spamma deras sida med negativa kommentarer, någon som hänger på?

 

Isse.

Av Angy & Isse - 23 april 2013 20:54

Tänkte också köra en sån där som Isse gjorde

(tror jag redan gjort det en gång dock)

Så .. here goes!

 

1. Jag stör mig på när folk inte kan stava och/eller inte använder stor bokstav och punkt.

2. Jag sparar till ett headset och två nya spel! (Alice: madness returns & Bioshock infinite)

3. Jag älskar att titta på kända gamers på youtube (tex. Pewdiepie, Chaoticmonki, Olga Kay, CinnamontoastKen)

4. Älskar att skriva noveller & längre böcker

5. Läser för mycket (men det kan man inte)

6. Engelska är mitt favorit ämne

7. Jag har 4 gerbiler (ökenråttor)

8. Gillar att sy egna kläder men använder dom nästan aldrig

9. Har ett eget trädgårdsland på sommarn

 

Angy

Angy & Isse


Vi är två tjejer som bloggar om helt olika saker! Angy bloggar mest om Anime, Cosplay & Spel! Isse bloggar om HP, vardagen och lite vad hon vill! Kolla runt lite och se om det inte finns något du gillar. c:

Angy & Isse

Got a question ya punk?

136 besvarade frågor

Omröstning!

Yooo! Borde vi blogga mer??
 Hell yeah
 Hell no

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Muspekare typ

Angel Wing Heart

Ovido - Quiz & Flashcards