thetwomushrooms

Alla inlägg under oktober 2013

Av Angy & Isse - 28 oktober 2013 11:45

Cosplays jag vill ha (So badly..) part 2!

 

Sword Art Online - Lyfa

   

Hon ser awesome ut, hon är awesome.

Hon är så söt och awesome och awesome och awesome, 'nuff said.

 

Sword Art Online - Silica

   

Hon var den första från SAO jag ville cosplaya men nu kan jag inte välja mellan henne och

Lyfa .. men jag gillar nog Lyfa mest även om jag inte vill erkänna det.

Plus att hon har en drake, alla älskar drakar, end of story.

 

Danganronpa - Monokuma

   

Jag har varken sett Animen eller spelat spelet men jag känner på mig att jag kommer

älska Monokuma, det är något med det elak smilet antar jag..

 

(Note, Det finns sjukt många karaktärer från Danganronpa jag skulle vilja cosplaya om jag fick lära kännda dom, dom flesta ser helt freaking awesome ut.)

 

Det här inlägget om Cosplays blev mycket kortare än det förra, hoppas det var bra ändå dock.

 

Angel-Chan

 


Note, det här inlägget var super dåligt, märkte det nu.

Jag kan ju inte ens argumentera för varför jag vill Cosplaya dom,

jag ska bättra mig, typ.

Av Angy & Isse - 27 oktober 2013 22:47

Vilka Vocaloider jag gillar går alltid i perioder,

alldeles nyss lyssnade jag super mycket på Gumi

och nu är det Len som är inne!

Min heder och mitt samvete förbjuder mig från att

anse honom som "min" för han är ju Ogasa's (A.k.a. Onee-Chan's)

så jag får väl bara vänta och se.

Jag har ju alltid Kaito men man kan väl aldrig få för många killar?

(Eller tjejer för den delen)

Tänkte att eftersom jag ändå inte kan sova (Saknar Italien..)

så ska jag tipsa om min absoluta favorit låt just nu som råkar vara

med Len.

*Epic drum roll*

Len Kagamine - Super Hero


Jag älskar handlingen, hur han börjar med att rädda katter men

slutar med att döda oskyldiga, allt för att stoppa den "riktiga" fienden.

Den är så djup men man kan också bara lyssna på den för att den är

bra, vad vet jag? Jag är bara en liten Otaku besatt av Vocaloid

och att ta reda på vad låtarna hadnlar om..

 

May Sachiko grant you her blessings.

 

Angel-Chan

Av Angy & Isse - 27 oktober 2013 21:23

Gissa vad jag gjorde alldeles nyss? Jag stängde av min väckarklocka! Känner mig lite lycklig, nu är det äntligen höstlov och jag ska inte vakna i morgon av att klockan ringer 05.45 Wohoo! Sovmorgon i en hel jäkla vecka! (Oj, jag svor nästan... Hihi...)

Jag har inte så mycket planerat den här veckan. Ska antagligen vara med Angy någon dag och resten av veckan så ska nog träna och bara njuta av att jag är ledig. 

Just nu så sitter jag och läser lite HP fanfictions på Mugglis så jag säger godnatt till bloggen. :)

 

//Izze

Av Angy & Isse - 27 oktober 2013 18:51

Ledsen att jag inte uppdaterat men jag glömde ju

säga att jag skulle till Italien, Rom i fyra dagar!

Jag åkte i torsdags och kom hem idag, Rom är helt awesome btw.

Nu är det ju höstlov i en vecka och det ser jag fram emot, ska 

antagligen vara med tre olika kompisar varav en av dom är Isse.

En dag ska jag vara med Ogasa (A.k.a. Onee-Chan) och vi ska typ

spela Mermaid Swamp, spelet är från samma skapare som Crooked Man

och Paranoiac och Crooked man var sjukt awesome.

Sedan någon annan dag ska jag ha Yurizza med Onii-Chan vilket vi

har kommit på själva. Namnet är en blandning av Yuri och Pizza och det 

är vad hela grejen ska handla om, Yuri och Pizza.

"It's all 'bout that Yuri Sempai!"- Cry

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med Isse men antagligen rita och

testa mina Promarkers lite och kanske se på film typ?

Någon dag tänkte jag göra någon slags tips inlägg om bra Vocaloid låtar

eller typ månadens favorit Vocaloid låtar .. eller något, I don't even know.

Sedan ska jag göra ett till inlägg om Cosplays jag vill ha del 2, 'cause geez, so. many. cosplays.

Det var en snabb update om vad som händer, ska hända och hänt, nöjda? 

Ny omröstning ifall ni undrar så kolla in den. 

May Sachiko grant you her blessings.

 


Angel-Chan

Av Angy & Isse - 26 oktober 2013 11:40

Av Angy & Isse - 25 oktober 2013 19:27

Äntligen fredag och äntligen höstlov! Yeay! Hur har eran fredag varit? Min har varit /(är) helt okej.

Förut när jag kom hem från skolan så åt jag och sedan drog jag ut på en liten joggingrunda. Eller liten och liten... Jag klarade nästan 5 km, något som jag faktiskt är väldigt glad över eftersom det var första gången som jag klarade den sträckan. Så nu vet jag att träningen ger resultat... Jag blir snabbare och får bättre kondition, vilket känns ganska bra.

Just nu sitter jag och skriver det här eftersom min syster och en kompis till henne ser på film där nere och jag inte får visa mig i vardagsrummet. Men jag tänkte faktiskt vara lite badass och smyga ner och sno några chips. ;)

 

Adiós.

 

 

 

Av Angy & Isse - 22 oktober 2013 15:51

P.g.r av hemsk huvudvärk åkte jag hem tidigare och nu sitter jag här,

Cosplay inlägg!!!

 

Jag har precis sparat ihop tillräckligt med pengar för att kunna 

köpa en till Cosplay men jag har enorm beslutsångest för vilken

jag ska köpa. Så nu ska ni få se och höra om alla jag vill ha!* (*Varning, långt inlägg)

 

Baka to test to Shoukanjuu - Hideyoshi Konishita

   

Hideyoshi är ju rätt känd inom Anime för att vara "The 3rd gender",

han ser ut som en tjej men påstår att han är en kille, tekniskt sett är han väl en hen.

Jag har älskat honom ända från början och det är denna cosplay det lutar mest åt att jag ska köpa.

Som ni märkt på bilderna är cosplayen ni ser tjej uniformen och Hideyoshi har på sig

killarnas uniform. Jag gör en special deal med sidan så att jag ska få killarnas blå slips för ett par 

byxor kan jag skaffa själv, då kan jag vara både tjej och kille! ^^

 

Corpse Party - Naomi Nakashima

   

Naomi är tjejen längst ner till vänster, bredvid henne står Seiko, sedan kommer Mayu, efter det Ayumi 

och sist Yuka (Jag gillar inte Yuka >w<).

Eftersom det är en vanlig skoluniform kan jag egentligen vara vem jag vill av dom.

Jag gillar alla tjejerna egentligen (Utom Yuka, screw her) så det spelar inte så stor roll vem jag är men helst

Naomi eller Seiko.

 

Pandora Hearts - Alice

   

Alice är cool, snygg och awesome. Hon kan förvandla sig till B-rabbit vilket är ett enormt,

kanin monster med en lie. Hon är uppenbarligen super awesome. Hon letar efter sina förlorade minnen

tillsammans med Oz, älskar kött. "She is hotheaded, loud spoken and says what she thinks without regard to the consequences." som dom beskriver henne på cosplay sidan, kunde inte sagt det bättre själv.

 

Mad Father - Aya

   

Aya är huvudpersonen i spelet Mad Father som jag skrivit om tidigare.

Hon vill rädda sin far genom hela spelet och hon har en "Mini Chainsaw" (Liten motorsåg), behövs det sägas mer än det och att hon är sjukt söt. Hon är en av mina favorit spel personer, speciellt efter hur spelet slutar ..

 

Ib - Mary

   

Mary är en av huvudpersonerna i spelet Ib (skrivit om det förut tror jag).

Hon är aningen psykotisk (Jag är super svag för psykotiska människor .. ), har en palett kniv

och sjukt söt samtidigt. Hon är perfekt och jag är blond så har jag tur behövs ingen peruk!

 

Vocaloid - Akita Neru

   

Hon är en fanloid för Miku och har ingen egen röst så hon använder ofta Rin's eller Miku's.

Hon är så söt, hon blir jätte lätt sur och får utbrott, sitter alltid med sin mobil och hennes låt 

"Stop Nagging me!" är helt amazing. 

 

Vocaloid - Kaiko

   

Kaiko är Kaito's genderbend och det är lättare att Cosplaya tjej när man (Tyvärr) är en tjej själv.

Kaito är min absoluta favorit Vocaloid och han har en egen, lång, låtlista.

Han är snygg, sjunger bra och han är en av mina (många) Husbandos.

 

 

Det var alla Cosplays jag orkar skriva om, det finns många fler! Säg gärna vilken/vilka

ni tyckte var snyggast och berätta om ni själva Cosplayar.

Jag har ju tyvärr bara råd med en men jag ska allt spara ihop till många fler! (Min garderob är alldeles full redan..)

 

May Sachiko grant you her blessings!

 

Angel-Chan

Av Angy & Isse - 20 oktober 2013 09:30

Eftersom Isse berättade om sin Prao måste väl jag också

göra det...

Jag jobbade i en sko affär och det var inte precis

så mycket jag kunde göra.

Jag dammade skor, Frontade (Gjorde så att det såg snyggt ut, som att knyta skosnören)

och så fick jag prismärka och ställa ut i lagret

när det kom massa lådor en dag.

Jag lunchade med två kompisar, en arbetade på biblioteket och en annan 

på Ica.

Sedan läste jag väldigt mycket också, jag hade inte alltid något att göra

så då läste jag, jag lästeut en hel bok faktiskt.

Sen Isse, en vänlig ide, spring.

Om Malfoy fangirlsen ser vad du skrivit kommer dom mörda och tortera dig.

Jag vet hur långt man kan gå för att hämnas sin älskling ..

ANYWAY, veckan har varit bra, jag är trött men glad när jag sitter

här och ser på Cry's livestream.

Att se Cry's livestream har blivigt något av en vana nu, det är mysigt och tryggt

att höra Cry spela och veta att han sitter och gör det nu, att det inte bara är en

inspelning som är 3 timmar gammal.

Det var allt jag kunde komma på just nu, måste verkligen recensera Sankarea också ...

May Sachiko grant you her blessings!

 

 

Angel-Chan

Angy & Isse


Vi är två tjejer som bloggar om helt olika saker! Angy bloggar mest om Anime, Cosplay & Spel! Isse bloggar om HP, vardagen och lite vad hon vill! Kolla runt lite och se om det inte finns något du gillar. c:

Angy & Isse

Got a question ya punk?

136 besvarade frågor

Omröstning!

Yooo! Borde vi blogga mer??
 Hell yeah
 Hell no

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Muspekare typ

Angel Wing Heart

Skapa flashcards