thetwomushrooms

Alla inlägg under januari 2014

Av Angy & Isse - 25 januari 2014 20:27

 

Skjorta - Bik Bok

Linne - KappAhl

Shorts - Gina Tricot

Tights - KappAhl

Knästrumpor - Lindex

 

//Izze

Av Angy & Isse - 25 januari 2014 20:05

Den här lördagen har tillbringats hemma och jag har fått ytterst lite gjort. Jag tänkte springa en liten längre runda i morse men när jag väl började springa blåste det så mycket att mitt pannband/ öronvärmare/ whatever you want to call it blåste upp från mina öron och jag frös så att jag trodde att öronen skulle ramla av. Det var även ganska halt att springa på den packade snön så det blev inga intervaller heller...

Efter den misslyckade löprundan målade jag en stund och sen jag jag ut och fotade, jag tänkte visa er några av bilderna. :D


      

I snölandskapet hemma hos mig hittade jag en spik som inte var täckt i snö. Så varsågoda, här får ni en trevlig bild på en  

Såhär kreativ är jag när jag har tråkigt, nya Picasso eller vad tror ni?

  

Jag hade som sagt tråkigt. Så ifall någon undrar varför jag tog kort på tuschpennor.... Jag hade tråkigt.


//Izze

Av Angy & Isse - 22 januari 2014 18:46

Jag vet att jag lade upp den här låten för inte så länge sen, men eftersom den är så otroligt grym så lägger jag upp den igen. Som jag skrev då (om jag inte minns helt fel) så är ju Eds röst underbar och hans texter väldigt fina och just den här låten tycker jag verkligen passa till "Hobbit" filmen.


//Izze

Av Angy & Isse - 20 januari 2014 13:30

Har just nu läxläsning men eftersom jag känner mig ganska färdig med läxorna för tillfället så blir det ett litet inlägg.

Jag funderar på att gå ut och försöka mig på lite fotografering sen när jag kommer hem men vi får se vad jag hinner med innan träningen. Just det ja, träning... Måndagsträning... Borde nog räkna med att ha träningsvärk i morgon eller i alla fall väldigt sega ben... Haha. Måndagsträningar är så hemska.

Ska nog läsa lite mer fysik nu så hej så länge.

 

/Izze.

Av Angy & Isse - 19 januari 2014 09:00

Eftersom jag precis har upptäckt en ny fandom så kommer här en till Hobbit/LotR låt. 

En till fandom som jag kan lägga till i min "fandomlista". ;)



//Isse

Av Angy & Isse - 18 januari 2014 20:13

Denna lördag har spenderats på en tävlingsarena någonstans i Sverige och trots en otroligt seg förkylning blev det några helt okej resultat. Det första jag gjorde var att springa 60 meter, där jag sprang på nytt personbästa och lyckades ta mig till final. I finalen blev jag fyra med ett nytt pers. Senare på dan sprang jag 200 meter där jag (för en gångs skull) vann mitt heat och blev trea allt som allt. Och sedan, tjugo minuter efter 200 meters loppet hoppade jag höjd. Kan ju säga att jag var lite seg i benen då och att det inte blev något resultat att hurra för.

Just nu sitter jag och käkar godis och lyssnar på låtar från The Hobbit: The Desolation of Smaug. 

Mys, mys...


//Isse

Av Angy & Isse - 18 januari 2014 01:27

Sup, Sup.

Mina efterlängtade cosplay kom idag, bara några paket

kvar att komma då. 

Jag fick själva cosplaysen idag, bra material och dom ser riktigt bra ut,

dom är dock lite stora så jag måste sy in dom så gott det går men annars

är det okej.

Så besviken för vi måttade, kollade och dubbelkollade och det känns som dom gjort en 

storlek för stort. >w<

Nu väntar jag bara på mina peruker och lite random accessoarer som borde komma

nästa vecka typ (?).

Så snart är jag redo för Närcon Winter alltså, det blir väl Touko Fukawa/Genocider Syo,

Junko Enoshima och Kyoko Kirigiri, vi får se hur det blir med den fjärde.

Den röda ... slipsgrejen (Letar febrilt efter ett användbart ord) till skoluniformen

på Fukawa-Chan's cosplay ser amazing ut, just sayin.

Junko's slipsar ser också grymma ut och jag har redan knutit den ena, pappa hann inte

hjälpa mig med den andra. :3

Men båda överdelarna (Junko's & Touko's) är för stora så det ska jag (Och min älskade mamma)

försöka fixa till.

Jag tog ur dom ut påsen och typ: "Im not that big ;_;"

Jag har väntat i tre veckor o så sitter dom inte perfekt. >w< *Sad pout*

Imorgon kommer Jacob, Linn & Viktoria hit and I will refer to them as following:

Jacob is Darling Husband, Linn is Ogasa and Viktoria is Bebe, got that? Good.

Jag fyller år på måndag så imorn firar jag lite med mina närmsta kompisar (Sorry Isse)

och på söndag blir det släkten. On Monday? The world. >:3

Egentligen är jag super trött men jag vill så gärna se på Minx och Krism's stream också,

I can't make decisions!

(Det luktar mysko, av nya kostymer som varit instängda i plastpåsar förlänge, i mitt rum)

Som födelsedags present till mig själv har jag laddat ner hela Chobits, det var den första Animen jag såg

och det var den som fick mig att fastna.

Jag såg aldrig klart den men nu, Now it's finally happening!

Den 31 Januari släpps Frozen här i sverige, jag tänker se den på bio, I will fight for it!

Jag vet inte ens vad ni tycker om såna här långa inlägg, jag bara pratar om random shiz och allt..

Whatevs, I don't care, Im too tired, too tired, too tired.

     

 

Angel-Chan

Av Angy & Isse - 17 januari 2014 21:51

Den här låten... Så underbar. Ed Sheeran+ Hobbit= Underbar kombo.


Angy & Isse


Vi är två tjejer som bloggar om helt olika saker! Angy bloggar mest om Anime, Cosplay & Spel! Isse bloggar om HP, vardagen och lite vad hon vill! Kolla runt lite och se om det inte finns något du gillar. c:

Angy & Isse

Got a question ya punk?

136 besvarade frågor

Omröstning!

Yooo! Borde vi blogga mer??
 Hell yeah
 Hell no

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Muspekare typ

Angel Wing Heart

Ovido - Quiz & Flashcards