thetwomushrooms

Alla inlägg den 4 april 2013

Av Angy & Isse - 4 april 2013 14:24

Ännu en ny kategori och nu är det boktips!  Jag tänkte

säga åt er (beordra er) att läsa The Saga of Darren Shan

Den är super bra, det är en serie på 12 böcker, inte särskilt

tjocka heller. Jag läste dom tre första på Svenska men sedan 

läste jag resten på Engelska. Språket blev lite mesigt på svenska

och för alla som vill bli bättre på Engelska så är den inte jätte svårläst!

Jag tänkte ta skriva lite om den så att ni får ett grepp om vad det är

för bok! 

 

Darren Shan hade ett helt vanligt liv, tills Cirque du Freak kom till staden.

Han smiter ut sent för att se den och hans liv förändras för alltid.

På cirkusen känner hans vän Steve igen en av uppträdarna som en vampyr

han läst om i en bok. Darren tror inte Steve utan blir helt förtrollad

av uppträdarens (Mr Crepsley's) Spindel. Han kommer tillbaka nästa

kväll och stjäl den. Efter några veckor händer en olycka och Steve blir

biten av Spindeln (Madam Octa) och hamnar i Koma. 

Darren söker upp Mr Crepsley för att få motmedlet men det finns en hake.

För att få motgiftet måste han följa med Mr Crepsley som hans assistent och bli

en halvvampyr!

 

Där har ni ett smakprov som jag skrev helt själv faktiskt, blev riktigt

nöjd med det! Hoppas ni tar er tid och läser den, själv kunde jag inte

sluta läsa den! ;)

 

Angy

 

 

P.S Så här ser böckerna ut på Engelska om du köper dom som trilogier!

Här får ni alla böckerna i ordning!

 

Svenska:

Skräckens Cirkus

Vampyrens medhjälpare

Dödens tunnlar

Vampyrernas berg

Prövningarnas tid

Vampyrprinsen

Skymningsjägarna

Nattens bundsförvanter

Gryningsmördarna

Andarnas sjö

Skuggornas herre

Ödets söner

 

Engelska:

Cirque du Freak

The vampires Assistant

Tunnels of Blood

Vampire Mountain

Trials of Death

The vampire Prince

Hunters of the Dusk

Allies of the Night

Killers of the Dawn

The lake of Souls

Lord of the Shadows

Sons of Destiny

 

Engelska Trilogier:

Vampire Blood

Vampire Rites

Vampire War

Vampire Destiny

 

Läs! Nu! GENAST!

 

P.S.S

Titlarna är så härliga på Engelska tycker ni inte? 

Av Angy & Isse - 4 april 2013 11:56

Jag har nu gjort en ny kategori! Angy's Gaming!

Jag tycker ju mycket om att spela spel så jag tänkte att 

jag kunde tipsa er om små spel ibland. Jag tänkte börja

med att tipsa om Give Up (klicka på namnet så kommer ni till spelet)

Jag tänkte också varna er för att en del av spelen kommer (såklart)

vara Rage Spel, vilket betyder att dom vill göra dig sjukt arg. (Dom lyckas .. )

Happy Gaming!

 

 

 

Angy

Angy & Isse


Vi är två tjejer som bloggar om helt olika saker! Angy bloggar mest om Anime, Cosplay & Spel! Isse bloggar om HP, vardagen och lite vad hon vill! Kolla runt lite och se om det inte finns något du gillar. c:

Angy & Isse

Got a question ya punk?

136 besvarade frågor

Omröstning!

Yooo! Borde vi blogga mer??
 Hell yeah
 Hell no

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Muspekare typ

Angel Wing Heart

Ovido - Quiz & Flashcards