thetwomushrooms

Direktlänk till inlägg 11 mars 2014

NCV - A short Adventure

Av Angy & Isse - 11 mars 2014 11:20

Jag insåg att jag aldrig delad mian upplevelser från Ncv med

er och jag har inte upddaterat for forever typ o.e

Whatevs, det känns förvånansvärt bra just nu, mot alla odds

är livet helt okej och solen har ju faktiskt börjat lysa igen.

 

The story of Närcon, indeed.

 

Dag 1.

Första dagen fick ju åka bil i typ 4-5 timmar tills vi kom fram till Linköping,

sedanfick vi jut såklart stå i kö i nån timme också men, men..

Jag bytte om till White Rabbit (Not to pretty but It could have been worse)

och så började vi gå runt o kolla in stället.

Vi såg på invigningen nån gång också, har glömt när ( ._.)

På ncv var det bara jag och Tobias så det var rätt så lätt att inte komma ifrån varandra.

Eftersom vi var lata fixade vi inte allt med sovplatserna när vi kom så vi var tvungna

att packa upp våra sovsäckar klockan typ 12-1 på natten när alla andra i sovsalen redan gått o lagt sig >_<

(Stupid, silly White Rabbit)

 

Dag 2.

Andra dagen var inplanerad som Kirigiri så jag tog på mig alla hennes saker på morgonen

(och som vanligt glömde jag nästan handskarna >w<).

Kanske inte nämnt det men jag har en Senpai jag ser upp rät mycket till och av alla

sovasalar han kunde ha valt hamnade vi i samma.

Så när jag vaknade på morgonen såg jag min Senpai (som jag inte hade vågat säga hej till än)

och två Dangan Ronpa cosplayare. (I blushed a lot and hid under the cover >///<)

Andra dagen hände nog mest för ett Dangan Ronpa gäng hittade mig och sen hängde jag med dom typ

resten av konventet.

Vid ett tillfället dyker en super söt liten Chihiro upp och bara:

"Gud vad du är söt!"

"Du med!"

"Kom här, vi ska fota lite!"

och sedan blev jag meddragen till ett photoshoot med ett helt gäng andra människor som jag inte kände.

Det var super kul! Jag längtar tills mina bilder kommer ut också >w<

Vårt Dangan Ronpa gäng bestod av:

Leon

Mondo

Hagakure

Kirigiri (jag)

Monokuma

Chihiro

och en Aoi som hängde med ibland.

 

Junko såg man överallt, det var säkert typ 5 olika, det fanns även en Ishimaru och en Genocider. ^^

 

Senare var vi med på ett till photoshoot och där träffade jag en till Monokuma (hon är viktigt för berättelsen)

som jag gick runt med i några timmar.

Det fanns ett bord som hette 'Promote Love' som sålde ringar och impulsiv som jag är så frågade

jag henne om hon ville gifta sig.

Man fick skriva upp sig på en lista och så blev man vigd på scen på lördagen.

(Vi skrev upp oss som Monkuma och Kirigiri ^o^)

Hon sa ja (My fairytail dream came true) så vi köpte ringar och gick för att berätta för resten av gänget.

 

(Någon kanske undrar vad som hände med Tobias? Jag har ingen aning, när jag blev inbjuden till Dangan Ronpa gänget av Chihiro så övergav jag honom. No hard feelings but I seriously just left him)

 

Dag 3.

Eftersom vi skulle gifta oss halv ett så var det inte värt att ta på sig Fukawa innan och sedan byta om till Kirigiri

så jag gick runt i pyjamas på morgonen och bytte sedan om till Kirigiri när jag vaknat till och ätit frukost.

Eftersom jag inte planerat att ha Kirigiri en dag till såg peruken för hemsk ut e.e

Jag försökte kamma till den så gott det gick, let's just say it wasn't good but It could have been a lot worse.

Vi blev vigda på scen och nu för tiden har jag ringen i en kedja om halsen varje dag, förutom min

pyjamas dagar tho ^w^

 

Dag 4.

Pretty much just packing and saying goodbye to friends, a little sad that it's over ;_;

Jag såg på avslutningen och fick sedan krama min waifu en sista gång, jag kommer inte se hennes 

tills Närcon Sommar. I miss my waifu! *crying in the corner*

 

Det här var säkert ett långt tråkigt inlägg om vad jag hade för mig men ni får stå ut med det,

jag tänker inte ens vara ledsen för den sorgliga uppdaterings farten jag har. :3

 

Angel-Chan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angy & Isse - 1 maj 2015 19:57

If we wait until        we are ready         we´ll be waiting for the rest of         our lifes. ...

Av Angy & Isse - 28 april 2015 15:17

Bästa frukosten?Hotellfrukost, helt klart.  Aldrig få ta ett glas vin igen eller aldrig få dricka en drink igen?Kan inte säga att jag har någon direkt erfarenhet av det och för mig vore det inte heller hela världen om jag aldrig skulle kunna dricka...

Av Angy & Isse - 13 mars 2015 11:50

Yo!Det var fett länge sedan jag bloggade känner jag, antar att det är för att jag inte har något roligt att skriva om och att jag aldrig får någon respons på det jag skriver. Våren är i alla fall här nu, den mycket efterlängtade solen skiner äntl...

Av Angy & Isse - 14 november 2014 10:53

Hej, det var ett tag sedan jag skrev nu. Jag har ju som jag skrivit tidigare tagit en paus från det här med bloggandet men det är en sak som jag verkligen måste få ur mig nu.  Även om jag inte har skrivit på några månader så har jag fortfarande log...

Av Angy & Isse - 22 augusti 2014 23:44

Uppdaterade cosplay planer för månaderna framöver! KÄNNER NI PEPPEN? x10000   Till Confusion:   Party x Party - Miku   Designen uppe till höger ska jag sy och sen ha på mig med min lilla grupp av nära vänner till Confusion i december, ...

Angy & Isse


Vi är två tjejer som bloggar om helt olika saker! Angy bloggar mest om Anime, Cosplay & Spel! Isse bloggar om HP, vardagen och lite vad hon vill! Kolla runt lite och se om det inte finns något du gillar. c:

Angy & Isse

Got a question ya punk?

136 besvarade frågor

Omröstning!

Yooo! Borde vi blogga mer??
 Hell yeah
 Hell no

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Muspekare typ

Angel Wing Heart

Ovido - Quiz & Flashcards