thetwomushrooms

Alla inlägg under april 2013

Av Angy & Isse - 15 april 2013 18:33

Ofta hör man att åttan är värst, med alla läxor osv.

Om det nu är sant så har jag ingen aning om hur jag ska klara mig igenom åttan.

Jag har precis suttit i flera timmar och räknat matte, tränat spanska, läst på till ett biologi prov, läst på till ett So prov och så måste jag läsa i min bok också eftersom vi ska ha en muntlig bokredovisning.

Jag gillar att läsa men jag avskyr när man måste stressa sig igenom en bra bok. Och så avskyr jag muntliga redovisningar, jag låter som en jäkla robot...

Jag var även tvungen att hoppa över träningen och är väl inte jätte glad för det heller.

Om jag inte skriver något i morgon kan det vara för att jag har drunknat i mina läxor.

 

 

Isse.


Av Angy & Isse - 14 april 2013 09:37

Jag ser på Cry's Livestream, det finns inget

bättre än att sitta några timmar, tidig söndag

morgon och se på när han spelar Live. (Jag är inte ironisk, det är härligt)

Egentligen heter hans Youtube kanal Chaoticmonki och det är den

och Pewdiepie's kanaler mest.

   

Dom här två wallpaperns har jag ofta på min dator. Super Snygga! :D

 

Angy

Av Angy & Isse - 13 april 2013 20:49

Jag är hemma hos Arvid (klicka på namnet för att komma till hans fotoblogg!)

Och har det så gött, just nu väljer han film med

några andra gäster och då tar

jag det lugnt och skriver lite.

     

 

Angy

Av Angy & Isse - 12 april 2013 20:53

You are not a bad person.

You are a very good person,

who bad things have happened to.

Besides, the world is not split into good people and Death Eaters.

We have all got both light and dark inside us.

What matters is the part we choose to act on.

That is who we really are.


- Sirius Black.

 

 

 

Isse.

Av Angy & Isse - 12 april 2013 15:16

Jag fattar inte att vissa personer orkar lägga energi på att säga elaka saker eller skriva negativa kommentarer.

Jag stör mig inte så mycket på att få en elak kommentar här på bloggen, jag kan ta det med ett leende och sen släppa det eftersom jag vet att den som skrev det antagligen är en ganska patetisk människa som bara kände för att såra någon.

Men det är svårare i verkligheten, vissa kommentarer är svårare att glömma bort, dem finns kvar där länge och går runt, runt inne i huvudet. Även om det inte händer ofta att jag får en elak kommentar är det aldrig kul.

Så tänk på det innan ni säger något, den personen som blir offer för din kommentar kanske inte alls tar den lika bra som du skulle ha gjort.

 

 

.     Isse.     

 

 

 

Av Angy & Isse - 12 april 2013 09:12

Jag undrar just nu vad ni läsare vill att jag ska

blogga om eller vilka inlägg ni tycker bäst om?

Svara det ni tycker i kommentarerna till detta

inlägget och jag skulle bli super glad! ^-^

           

 

Angy

Av Angy & Isse - 11 april 2013 18:59

Tänkte berätta om en stil jag tycker mycket om även 

om jag själv typ aldrig använder den! ^-^

 

Japansk Lolita!

Den Japanska stilen Lolita uppkom i Japan år 1980 och är fortfarande mycket populär, inte minst i stadsdelen Harajuku. Lolitastilen är mycket söt, feminin och elegant.  Stilen är i grunden starkt influerad av barock, rokoko och viktoriansk era.

Stilen Japansk Lolita är otroligt detaljrik och kan därför delas in i ett antal underkategorier där Sweet Lolita och Gothic Lolita är de allra vanligaste. Dessa stilar är i grunden lika om man ser till design, utformning och passform men skiljer sig istället markant åt då det kommer till val av färg och mönsterkombinationer.

Sweet Lolita är en otroligt söt flickig japansk stil. En Sweet Lolita klär sig i ljusa färger som vitt, ljusblått och ljusrosa. Plaggen har ofta söta mönster och här används mycket accessoarer så som oversize rosetter, små hattar, paraplyer, tyll och spets.

Gothic Lolita är istället något mer ”vuxet” och plaggen är mestadels i svart eller svart/vitt. Rutigt mönster i kombination med spets, tyll är också vanligt.

Inom Gothic Lolita stilen används klänningar, kappor och utstickande knästrumpor frekvent och man kombinerar gärna klädseln med en mörk sminkning till skillnad från Sweet Lolita, som även här fokuserar på en försiktigare look med ljusa pasteller.

 

Texten har jag tagit från Talkingclothes och jag tyckte den passade bra! (Klicka på butikens namn för att komma dit!)

Lite inspirerande Lolita bilder! c:

                     

 

Angy

Av Angy & Isse - 11 april 2013 09:38

Ibland får jag sådana där kommentarere

som säger att bloggen suger eller att jag borde sluta

blogga och skaffa mig ett liv.

Jag har ett liv, och jag pratar inte speciellt

mycket om det här. Jag vill bara säga åt er som

ger mig dåliga kommentarer. 

 

Tycker ni inte om bloggen? gå ifrån den!

Har ni ett problem med mig? Lös det!

 

Det var allt jag ville säga. 

       

 

Angy

Angy & Isse


Vi är två tjejer som bloggar om helt olika saker! Angy bloggar mest om Anime, Cosplay & Spel! Isse bloggar om HP, vardagen och lite vad hon vill! Kolla runt lite och se om det inte finns något du gillar. c:

Angy & Isse

Got a question ya punk?

136 besvarade frågor

Omröstning!

Yooo! Borde vi blogga mer??
 Hell yeah
 Hell no

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Muspekare typ

Angel Wing Heart

Ovido - Quiz & Flashcards