thetwomushrooms

Alla inlägg den 10 september 2013

Av Angy & Isse - 10 september 2013 16:53

Jag ska försöka ge lite tips och trix om Cosplay, precis som jag

lovat så let's go!

 

1. Har inte råd?

Jag vet att spara pengar inte är för alla men om du verkligen vill ha något så får du kämpa för det!

Gör små extra jobb för att tjäna lite pengar, det gjorde jag när jag skulle til Närcon och jag tjänade ihop till det jag behövde.

 

2. Hjälp med att köpa?

Om du inte kan handla själv på typ eBay och CosplayFU och andra cosplay sidor så fråga dina föräldrar väldigt snällt, det är dina pengar och dina beslut vad du ska köpa för dom.

 

3. Får inte?

Jag ser inte varför man inte skulle få, vissa säger typ "När mina föräldrar säger nej är det nej" och ger upp men det borde ni inte! Vill ni cosplaya sk ni cosplaya, om ni köper för era egna pengar så är det ert eget beslut vad ni ska skaffa för dom. Jag har haft tur att ha en mamma som alltid stöttar mig och hjälper mig handla mina cosplays, jag älskar henne så mycket.

 

4. Lite extra grym..

Sy din egen cosplay! Jag ska själv (fortfarande på ide stadiet dock) sy en cosplay från filmen Monsters Inc tillsammans med min mamma (Som hatar att sy). Man måttar och ritar upp en skiss, skriver ned vad man behöver och köper sitt material. Jag är super dålig på att sy men jag gör det ändå. (Men eftersom jag är lat så köper jag mina cosplays på internet, laziness overpower!).

 

Det var allt jag hade än sålänge, om ni har någon fråga eller

något annat angående cosplay är det bara att fråga, jag svara på allt.

Ni får såklart fråga vad ni vill! I nästa inlägg ska jag prata om Casual Cosplay så

vänta på det.

   

(Bilden: Vocaloiden Rion Tone)

 

May Sachiko grant you her blessings!

 

Angel-Chan

Angy & Isse


Vi är två tjejer som bloggar om helt olika saker! Angy bloggar mest om Anime, Cosplay & Spel! Isse bloggar om HP, vardagen och lite vad hon vill! Kolla runt lite och se om det inte finns något du gillar. c:

Angy & Isse

Got a question ya punk?

136 besvarade frågor

Omröstning!

Yooo! Borde vi blogga mer??
 Hell yeah
 Hell no

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Muspekare typ

Angel Wing Heart

Ovido - Quiz & Flashcards