thetwomushrooms

Alla inlägg den 27 september 2013

Av Angy & Isse - 27 september 2013 15:37

Like the rubrik says så tänkte jag tipsa om en bok, nämligen Cirkeln.

Cirkeln är den första boken i Engelforstriologin som är skriven av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. 

 

Engelsfors. Vackert namn, risig stad. Omgiven av djupa skogar där människor ofta går vilse och försvinner. Höstterminen har just börjat när en elev hittas död på en av gymnasieskolans toaletter. Alla förmodar att det var ett självmord. Alla utom de som vet sanningen. 


Sex tjejer har just börjat gymnasiet. De har inget gemensamt - förutom att en uråldrig ondska jagar dem. En natt då månen färgats mystiskt röd förs alla sex till den nedlagda folkparken. De vet inte hur de har kommit dit eller varför de är där, men utan varandra kommer de inte att överleva. 

De får veta att de är häxor. De Utvalda, som nämns i en uråldrig profetia. Plötsligt är gymnasiet på liv och död - bokstavligt talat. De måste lära sig samarbeta trots sina olikheter, och kontrollera de magiska krafter som vaknat till liv inom dem. Tiden håller på att rinna ut. De måste hitta och besegra ondskan som jagar dem, innan ondskan hittar dem.

 

Det är antagligen en av de bästa böckerna jag läst hittills. Först så var jag ganska skeptisk till om den kunde vara bra men när jag väl började läsa den så var jag verkligen fast. Jag rekommenderar den verkligen to everyone. :)

 

//Izze

Av Angy & Isse - 27 september 2013 10:09

Okej, nu är det så att vår skola har ett cafe-ish som

säljer mackor och yoghurt och sånt, där får två-tre elever

jobba varje dag och slippa några lektioner, där är jag just nu.

Mitt shift är slut om bara några minuter och då ska jag springa

(Fuck that shit, jag ska gå) till bilden och säga att jag vart här.

Tiny piece of cake! 

Idag fyller också Onee-Chan år så jag ska hem till henne ikväll och

så kommer några andra och vi ska äta godis och se på film hela natten .. typ.

Så ni får ha det roligt ikväll ni också, Imorn någon gång ska jag till Onii-Chan

och spela Corpse Party (Hjälpa till me "Piss quest 2000" som han kallade det).

Kommer bli massor av kul och så - om jag har tur - ska vi kanske se The Matrix.

Har aldrig sett den faktikst, förra gången såg vi Kill Bill 2.

Det var allt, ha en super go fredag. (Seriöst, ha en bra fredag, för din och min egen skull!)

 

May Sachiko grant you her blessings.

 

Angel-Chan


Angy & Isse


Vi är två tjejer som bloggar om helt olika saker! Angy bloggar mest om Anime, Cosplay & Spel! Isse bloggar om HP, vardagen och lite vad hon vill! Kolla runt lite och se om det inte finns något du gillar. c:

Angy & Isse

Got a question ya punk?

136 besvarade frågor

Omröstning!

Yooo! Borde vi blogga mer??
 Hell yeah
 Hell no

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Muspekare typ

Angel Wing Heart

Ovido - Quiz & Flashcards