thetwomushrooms

Direktlänk till inlägg 8 december 2013

Elfen Lied - Recension

Av Angy & Isse - 8 december 2013 15:39

Som jag lovat, nu kommer den efterlängtade recensionen på Elfen Lied!

 

Elfen Lied

 

En Diclonius är en muterad människa med två horn på huvudet och ett sjätte sinne som ger dom

telekenetiska förmågor. Tack vare denna farliga förmåga har dom blivit tillfångatagna och isolerade

i laboratorier av regeringen. Lucy, en ung och psykotisk Diclonius lyckas rymma och mördar brutalt de flesta

av sina vakter i laboratoriet där dom höll henne fången. Men när hon precis lyckats fly blir hon skjuten

i huvudet, hon överlever men faller av en klippa ner i havet och lyckas driva med vattnet till en strand

där två tonåringar, Kouta och Yuka hittar henne. Hon har tappar minnet och blir döpt efter det enda hon

kan säga just då, "Nyuu", och de två bestämmer sig för att låta henne stanna hos Kouta. 

Men det verkar som om den psykotiska sidan av Lucy in är helt död än..

 

Det där var en sammanfattning av handlingen, nu över till min personliga åsikt!

 

Det första jag tänkte på var att den var väldigt brutal och blodig, dom delade människor rakt av

på mitten och blodet sprutade. Förutom det var den verkligen sevärd, det är så många känslor som

tryckts ihop till en anime. 

Nyuu är så söt när hon försöker förstå vad det är Kouta säger och Lucy är så härligt .. psykotisk.

Den har "Mild Nudity" men det är inte så hemskt mycket vad jag kommer ihåg.. men det finns!

Jag vill redan ha likadana horn som Nyuu and when I set my mind to something... hehe.

Först tyckte jag det var lite .. *skakar på axlarna* att alla hade så stora ögon, de flesta

anime jag sett so far har haft hyfsat små ögon men när jag väl vant mig så var det awesome as well.

Den är verkligen super söt ibland och hur gullig som helst, låt inte första avsnittet skrämma bort dig!

Den får 8/10 because Oh So Sad .. men verkligen sevärd och inget jag tycker ni borde missa!

         

 

Angel-Chan

 
 
Miyaki

Miyaki

8 december 2013 19:17

Elfen Lied är så braa~~
Jätte bra recension btw c:

http://miyakichan.bloggplatsen.se

Angy & Isse

10 december 2013 12:40

Den är verkligen super bra~!
Tack så mycket, var inte helt säker på att den blev så bra men nu vet jag! c:

Angel-Chan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angy & Isse - 1 maj 2015 19:57

If we wait until        we are ready         we´ll be waiting for the rest of         our lifes. ...

Av Angy & Isse - 28 april 2015 15:17

Bästa frukosten?Hotellfrukost, helt klart.  Aldrig få ta ett glas vin igen eller aldrig få dricka en drink igen?Kan inte säga att jag har någon direkt erfarenhet av det och för mig vore det inte heller hela världen om jag aldrig skulle kunna dricka...

Av Angy & Isse - 13 mars 2015 11:50

Yo!Det var fett länge sedan jag bloggade känner jag, antar att det är för att jag inte har något roligt att skriva om och att jag aldrig får någon respons på det jag skriver. Våren är i alla fall här nu, den mycket efterlängtade solen skiner äntl...

Av Angy & Isse - 14 november 2014 10:53

Hej, det var ett tag sedan jag skrev nu. Jag har ju som jag skrivit tidigare tagit en paus från det här med bloggandet men det är en sak som jag verkligen måste få ur mig nu.  Även om jag inte har skrivit på några månader så har jag fortfarande log...

Av Angy & Isse - 22 augusti 2014 23:44

Uppdaterade cosplay planer för månaderna framöver! KÄNNER NI PEPPEN? x10000   Till Confusion:   Party x Party - Miku   Designen uppe till höger ska jag sy och sen ha på mig med min lilla grupp av nära vänner till Confusion i december, ...

Angy & Isse


Vi är två tjejer som bloggar om helt olika saker! Angy bloggar mest om Anime, Cosplay & Spel! Isse bloggar om HP, vardagen och lite vad hon vill! Kolla runt lite och se om det inte finns något du gillar. c:

Angy & Isse

Got a question ya punk?

136 besvarade frågor

Omröstning!

Yooo! Borde vi blogga mer??
 Hell yeah
 Hell no

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Muspekare typ

Angel Wing Heart

Ovido - Quiz & Flashcards